Unatoč tome što psi imaju puno manje okusnih pupoljaka od ljudi (1706 naprama 9000) psi imaju visoko razvijen osjet okusa, što znači da mogu vrlo brzo otkriti što im se sviđa a što ne,i to nakon samo jednog zalogaja. Isto tako psi imaju visoko razvijen osjet mirisa, koji zajedno sa okusnim pupoljcima naglašavaja osjet okusa. Baš kao i ljudi, psi su svejedi i zato vole raznovrsnu hranu. Mogu osjetiti gorko, kiselno, slano i slatko, za razliku od mačaka koje ne osjete slatko. Psi imaju receptore koji mogu otkriti i pojedine sastojke u hrani, kao što su neke amino kiseline. To se zove takozvani „Umami“ osjet. Ovaj peti osjet se kod ljudi opisuje kao ugodan, kiselkast okus. Kod pasa i mačaka taj osjet je razvijen kako bi razlikovali ribu od mesa, ali i njihovu svježinu. Znamo da psi vole zakapati kosti i kasnije ih iskapati, a isto tako i jesti stvari koje su nama nezamislive, a nalaze ih posvuda. Stoga se uvijek pitamo „Zašto su naši ljubimci toliko izbirljivi?“ Najvjerojatniji razlog je taj što je većina komercijalnih hrana bez okusa. Sadrže visoko

pas kopa

procesirane mesne obroke, koji se uglavnom sastoje od goveđih nus proizvoda, kao i od velike količine žitarica. Što znači da psi jednostavno ne dobivaju nikakvu stimulaciju kroz ovakav tip hrane. Namirnica koja sadrži i zadržava mnogo korisnih tvari je riba. Azijski kuhari su stoljećima dodavali riblje brašno, riblje umake, riblje glave i juhe kako bi pojačali „umami“ okus, a otkrili su kako ga fermentacija pojačava. To pojačavanje okusa koje je vidljivo fermentacijom, a može se dobiti i hidrolizacijom proteina, je prvenstveno prouzročeno proizvodnjom glutamata, koji su poznati stimulansi Umami senzora u usnoj šupljini. Svježa riba također sadrži veliku količinu glutamata. Riblje ulje sadrži mnoge masne kisline koje su posebno jestive psima, a ova ulja se prvenstveno pohranjuju pod kožom. Stoga, kuhana riblja koža ne samo da osigurava ova ulja nego isto tako proizvodi privlačne okuse. Kao što znamo, na ribljem fileu su koža i masnoća često najtraženiji dijelovi.